ÇİĞNENDİLER VE GIKLARI ÇIKMADI... AKP'lilerin çiğnenmemesi için de ön seçim...
Öncelikle bir bilgilendirme ile başlayacağım. Aktif siyaset içinde yer alanların veya herhangi bir partide üye konumunda olsa dahi hiyerarşiyi bilenlerin bildiği, ama toplumun geniş kesimlerince bilinmeyen bir hiyerarşiye dair bilgilendirmede bulunacağım.
Yorumun ana konusunun AKP, AKP’nin iktidar partisi olmasından sebep kurum ismi kullanmak da mahsur yok.
AKP’nin kendi içinde düzenlediği örneğin bir danışma meclisine Şahin Talus şahsında İl Başkanı, Tahir Büyükakın şahsında Büyükşehir Belediye Başkanı katıldığın, il başkanı, KBB başkanından üstündür. En son konuşmayı da, İl Başkanı yapar.
KBB’nin herhangi bir açılış programında yine KBB Başkanı ile AKP İl Başkanı aynı ortamdaysa, KBB Başkanı, o partinin üyesi olsa dahi iktidar partisinin il başkanından üstündür. Kaldı ki o tür etkinliklerde iktidarın il başkanına, söz hakkı verilmez veya pek verilmez.
**
Vaka malum…
Belediyelerde sözleşmeli işçilere yapılan “zam..”
Zam yapıldığı doğrudur. Tırnak içine alma gereği şundan sebeptir. Ayrı bir yorum hatta haber konusudur. Şu sıralar konuşturacak kişi arayışındayım.
Belediyelerde hele ki AKP’li belediyelerde aynı işi yapan ancak biri belediyede diğeri belediye şirketinde kadrolu iki kişinin arasında neredeyse yarı yarıya maaş farkı vardır.
Ya da herhangi bir tahsili olmayan belediye işçisiyle üniversiteli ama belediye şirketinden kadrolu olan ve vasıflarından ötürü üstelik bir takım sorumluluklar verilenin maaşı, neredeyse aynıdır.
Bu belediye içinde iş barışını bozan bir adaletsizliktir. Ses çıkmama gerekçesi ise AKP iktidarının toplum üzerinde oluşturduğu, korku iklimidir.
**
Ana konuya döndüğümüzde ise söz konusu “zam” açıklamasının..
Üstelik akla zarar bir şekilde KBB Başkanı Tahir Büyükakın’ın da sırıtarak poz verdiği bir ortamda..
Şahin Talus şahsında AKP’nin il başkanı tarafından yapılmış olması..
Dün Facebook’taki sayfamdan da ifade ettiğim şekliyle;
Siyasi ahlaksızlıktır.
Aktif siyasette, kul hakkı yemektir.
Siyasal İslamcı vahşi kapitalizm bataklığında,
Ahlakın da gömülü olduğu o bataklıkta mubah olabilir, ayrı mesele.
**
Şahin Talus şahsında AKP İl Başkanı
Şayet biraz adap sahibiyse, biraz siyasi terbiyesi varsa önce kime oy verdiği fark etmeksizin bu ilin tüm seçmenlerine ve yurttaşlarına, özür borçludur.
AKP’nin adaylığı atamayla belirlendikten sonra seçilen biri kocaman, 12 belediye başkanı da aleni çiğnenmiştir. Ahlaken, Şahin Talus’un onlara da, “Haddimi aştım. Makamınızı da, sizi de çiğnedim. Özür dilerim” demesi gerekir.
Şahin Talus şahsında bir AKP’linin 12 AKP’liye yaptığını, başka hiçbir partili inanın yapamazdı.
AKP’li, biri kocaman 12 belediye başkanının şahıslarının çiğnenmesine seyirci kalması, şahıslarını bağlar.
Ancak sahip çıkmakta aciz, yetersiz kaldıkları aleni makamların gerçek sahibi halktır. Halkın emanetine de sahip çıkamamışlardır. Biri kocaman, 12’sine de yazık…
Çözüm…
Çözüm aktif siyasette, kayıtsız şartsız tüm partilerde, kayıtsız şartsız ön seçimdir.
Bu kentin de bu ülkenin de pratikte halkın oyuyla seçilen ama atama biçiminden sebep üyesi olduğu partinin erkine göbekten bağlı bağımlılara değil, gerçekten halkın belediye başkanı olup makamını da koruyacak, kollayacak, emanete sahip çıkacak yüreğe sahip belediye başkanlarına ihtiyacı var…
YAZARIN DİĞER YAZILARI
- O “gazete” de hem rakibi hem bizi düşürdü 22 Ekim 2025 Çarşamba
- Nilgün Erol: Dünya bozkurt/Asena görsün 21 Eylül 2025 Pazar
- Zemine sağlam basıyorsak 1’nci Lig’e bu sezon çıkalım 19 Eylül 2025 Cuma
- “Hay Tavşancıl Belediyesi’ni kapatanın…” 18 Eylül 2025 Perşembe
- GTO erzak, Gebze Belediyesi çikolata yolladıydı 17 Eylül 2025 Çarşamba
- İYİ’de tek adaylı kongreler İYİ bi’şi olabilir mi? 16 Eylül 2025 Salı
- Şekerpınar Kartal’dan tek, Kartepe’den kaç vasıta? 15 Eylül 2025 Pazartesi
- Bayramoğlu Ada gönüllüsünün oğlu babasının ikisi Ata'nın izinde 14 Eylül 2025 Pazar
- “Gebzespor istese daha fazla atardı” 13 Eylül 2025 Cumartesi
- Darıca ve Çayırova’da çarşaf liste şimdi daha kıymetli 12 Eylül 2025 Cuma