ŞERAFETTİN KAYA İLE MİNİ HUKUK OKULU Niyetimiz birlikte anlamak ve kendimizi geliştirmek

11 Eylül 2025 04:55
Merhaba dostlar, Bu satırlarda sizlerle uzun soluklu bir yolculuğa çıkmayı planlıyorum

Adını koyacak olursak burası ne bir yaz köşesi ne de bir kış köşesi olacak; daha çok hep birlikte araştırıp öğrenebileceğimiz bir "mini hukuk okulu" olacak.

Yaşadığımız bölgenin sosyolojik yapısı göz önüne alındığında, çoğunlukla işçi sınıfının yoğunlukta olduğu bir yerde yaşıyoruz. Bu nedenle köşemde, emekçi arkadaşların hak ve sorumluluklarını ele almayı hedefliyorum. Gebze’de aktif olarak avukatlık yapan ve ağırlıklı olarak iş hukuku alanında çalışan biri olarak, hem teorik hem de pratik açıdan işçi haklarını, bu hakların nasıl korunabileceğini ve hangi yollarla kullanılabileceğini sizlerle paylaşacağım. Yazılarımda tarafsız bir anlatım yerine, tamamen işçi arkadaşlarım lehine tarafgir bir yaklaşım benimsediğimi en baştan belirtmek isterim.

Kısaca kendimden de bahsedeyim: 2010–2014 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldum. Mezuniyetimin ardından bir yıllık zorunlu staj sürecini tamamladıktan sonra, 2015 yılında ruhsatımı alarak kendi ofisimi açtım. O tarihten bu yana, Kocaeli Barosu’na kayıtlı (Sicil No: 2219) olarak avukatlık mesleğimi aktif bir şekilde icra etmekteyim. Kocaeli Barosu’nda İnsan Hakları Komisyonu’nda görev aldım, 2022–2024 yılları arasında ise Kocaeli Barosu Gebze İlçe Temsilcisi olarak meslektaşlarımızla çeşitli faaliyetler yürüttüm. Bu dönemde ayrıca avukatlar arasında bir Tarih Kulübü ve GBT Müzik Kulübü’nü kurdum. Müzik kulübümüz birçok konser düzenledi; belki bir sonraki konserimizi bu köşeden duyurur, tüm okuyucularımızı davet ederiz.

Ayrıca, Arabuluculuk siciline kayıtlı (Sicil No: 35498) bir arabulucuyum. Yakın zamanda özellikle aküerya ve işçilik alanında bilirkişilik faaliyetlerine de aktif olarak başlamış bulunacağım. Evli ve iki çocuk babasıyım; Muş Vartolu’yum. Eşim ortaokul öğretmeni. Profesyonel hayatımda ise ağırlıklı olarak iş hukuku üzerine çalışıyorum.

Bize gelen müvekkillerin çoğunda, haklarını bilmedikleri; internetten araştırma yaparak bilgiye ulaşmaya çalıştıkları dikkatimi çekti. Ancak internet, her ne kadar faydalı bir mecra olsa da maalesef çok fazla kirli ve netlikten uzak bilgi de barındırıyor. Bu nedenle bu köşede, konuları ayrıntılı olarak izah edip ardından pratikte işçi dostlarımızın yaşadığı somut olaylardan yola çıkarak konuları pekiştirmeyi hedefliyorum. Niyetimiz, birlikte anlamak ve kendimizi geliştirmek yolculuğudur.

Elbette sadece iş hukuku ile sınırlı kalmayacağım. Zaman zaman gündeme dair siyasi veya toplumsal yazılar da kaleme alabilir, farklı pencerelerden birlikte bakabiliriz. Bu çeşitlilik, köşemizin zenginliğini artıracaktır.

Son olarak, bu köşeye vesile olan Aktan Ağabeyime de teşekkür etmeyi bir borç bilirim.

Sevgi ve saygılarımla...

Öneri ve sorularınızı bekliyorum; gelin hep birlikte bu köşeyi daha anlamlı kılalım diyorum.

Bugünlük, “Başka da bir şey demiyorum.”

YORUMLAR
  • Toplam 8 yorum
Seher Kar 11:42 - 24 Eylül 2025

Hayırlı olsun emek ailesine çok güzel bir katılım olmuş

0 Beğenmedim
Ayşe Bulut 09:27 - 13 Eylül 2025

Tebrik ederim ... bölgemizin sanayi ve işçi kesiminin yoğunlukkta olgudu bir bölge olması sebebiyle eminim bir çok kişinin bu konuda çok fazla soruları olacaktır. Sizin gibi tecrübeli bir avukattan bu hizmeti almak çok kıymetli yolunuz açık olsun

0 Beğenmedim
Denizli den Muhammed 06:42 - 13 Eylül 2025

Yolun her daim açık olsun Kıymetli Avukatım!!!

0 Beğenmedim
Rıdvan 22:35 - 12 Eylül 2025

Girmiş olduğunuz bu adalet yolunda başarılar diliyorum.bu azim ve kararlılıkla yolunuz her daim açık olsun.

0 Beğenmedim
Oktay Kaya 21:37 - 12 Eylül 2025

İşçi sınıfının, politikacılar ve işverenler tarafından hemen her alanda haklarının yendiği bu çağda, siz değerli hukukçuların biz işçi kesiminin lehine pozisyon almanız çok değerli ve asil bir davranıştır.“Mini Hukuk Okulu” veya “Köşesi” adına ne demiş olursanız olun, bunun adı adalet aramaktır.Neredeyse hiçbir hakkını bilmeyen işçi dostlarımıza haklarını öğrenmelerini sağlamanız, işçiye psikolojik olarak da motivasyon sağlayacaktır. Önemli bir girişim olmuş; emeğinize sağlık.

0 Beğenmedim
Fatma Özışık 21:34 - 12 Eylül 2025

Kaleminize sağlık, devamını heyecanla bekliyoruz.

0 Beğenmedim
Aktan Uslu 20:14 - 12 Eylül 2025

Gebze Emek yazı ailesine hoş geldiniz...

0 Beğenmedim
Onder cryran 19:19 - 12 Eylül 2025

Kardesim sana her zaman sonsuz guveniyorum basarilarinin devamini diliyorum

0 Beğenmedim

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazarın tüm yazıları
X