Dilovası yerel basınını takip edeceğiz
26 Haziran 2026 07:27

ADALET VE YETKİLİLERE ULAŞMAK ZOR Dilovası yerel basınını takip edeceğiz

Adalet Nöbeti, Gebze Bölge basınının halinin bir kere daha teşhiri oldu. Evrensel Gazetesi GYY Hakkı Özdal ailelerin adalete ulaşmakta zorlandığını, yerel basın ilgisinin zayıf olduğunu belirtip henüz nöbeti hiç yazmayan Dilovası basınını da takip edeceklerini söyledi

Aktan Uslu Tüm haberleri

Haber Serisi

Dilovası İşçi Katliamı Aileleri Adalet Nöbeti: 2 - 4

 

Ravive Kozmetik faciası sonrası Dilovası İşçi Katliamı Ailelerince başlatılan Adalet Nöbeti, Dilovası İlçe ve Gebze Bölge basınının gerçek halinin bir kere daha teşhiri oldu. Önceki pazar günü gerçekleşen nöbet eylemi de ikisi Gebze biri İzmit merkezli üç gazete/haber sitesince takip edilip haberleştirildi. Dilovası’ndan hiç katılım olmadığı gibi Dilovası yerel “basın”ı dünkü gözaltıları da “görmedi.”

Evrensel Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakkı Özdal aileleri dinlediğini, işçi ailelerinin adalete ulaşmakta zorlandığını, basına da ulaşamadığını belirtti. Dilovası “basın”ı nöbetten sonra dünkü gözaltıları da “görmedi.” Pazar günkü nöbette önce aileler ile sohbet edip sonra söz alan Evrensel Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakkı Özdal ailelerin adalet ve yetkililer kadar basına da ulaşmakta zorlandığını dile getirdi. Dilovası yerel basınına da ayrı parantez açan Özdal şunları kaydetti:

“Ailelerle dayanışmak için gazetemiz adına, gazetedeki bütün çalışan arkadaşlarımız adına buradayım. İzin verirseniz ailelere konuşmak istiyorum. Öncelikle başsağlığı diliyorum. Bunun, bu acının dinmeyeceğini biliyorum. Bu katliamın yaşandığı ilk günden itibaren biz işin peşini bırakmamaya çalışıyoruz elimizden geldiğince. Kandıra'ya kaçırıldığı halde bu davayı Kandıra'da da izlemeye çalışıyoruz ama Gebze'ye getirilmesi için de elimizden geleni yapıyoruz.

Çok uzatmadan bir şey söyleyeceğim. Adalete ulaşmakta, yetkililere ulaşmakta zorlandığınız gibi basına ulaşmakta da zorlandığınızı biliyorum. Basının bu konuya gerektiği, hak ettiği ilgiyi göstermediğini biliyorum. Bunun için de biz kendi adımıza, diğer yayın kuruluşlarında çalışan arkadaşlarımızı da dürterek onları da seferber etmeye çalışarak ilgileneceğiz. Bir küçük not da Dilovası yerel basınına söylemek istiyorum. Buradaki arkadaşlarla, ailelerle konuştum. Dilovası yerel basını kendi topraklarında yaşanmış bu katliama, bu haksızlığa, hukuksuzluğa ilgi göstermeli. Basın mensubu olmak bunu gerektirir, bir kamu görevidir. Dilovası yerel medyasını da bu gözle takip edeceğiz. Bu davaya, kendi ilçelerinde olmuş bu davaya gösterdikleri ilgiyi ya da göstermedikleri ilgiyi takip edeceğiz. Tekrar başsağlığı diliyorum. Yanınızdayız elimizden gelen tüm gayretle.”

Ailelerin başlattığı ikinci nöbete de katılan CHP Parti Meclis Üyesi Baran Seyhan, “Dilerim, Dilovası herkesin ama herkesin ders alması için bir vesile olur. Çünkü maalesef ilk değil, bundan önce de çok büyük emek işçi katliamlarına şahitlik ettik. Adalet mücadelelerine katkı sunmaya çalıştık. Anlaşılan o ki, yeterince mücadele edememişiz. Sonuna kadar Dilovası ailelerinin yanında olduğumuzu, bu adaletin tecelli edene kadar desteğimizin süreceğini bir kere daha ifade ediyorum. Bu kokuşmuş düzen son bulana kadar işçi cinayetlerinin, emek sömürüsünün son bulma ihtimali yok. Dolayısıyla şunu hepimizin kabul etmesi gerekiyor. Yan yana gelerek, güçlerimizi birleştirerek, omuz omuza vererek bu düzeni ancak bu şekilde değiştirebiliriz. Dilerim bu acı, Dilovası katliamı acısı, bu yan yana gelmemizi, omuz omuza vermemizin bir vesilesi olur” dedi.

 

Açık mikrofon uygulamasının yapıldığı nöbette bir vatandaş da söz alarak,

“Öncelikle ailelerimizin başı sağ olsun. Yanınızdayız her zaman. Bir Türkiye vatandaşı olarak Allah sabırlar versin. Ben de bir babayım, ben de bir yurttaşım. T.C. Cumhuriyeti altında bir vatandaşım ama adalet aramak bizlerden artık geçti, bitti, yok. En başında adalet arayacak olsaydık Ankara'yı parsel parsel satıp bölüşenleri yargılamamız gerekiyordu.

Çocuklarımızı ellerimizden aldılar, üniversite imkânları altında ötelediler. İki çocuğum var, eve geldiklerinde bilgisayarın karşısına geçerler, ne babayla ilişkisi var ne bir şey. Ben soruyorum şimdi, bu ne biçim adalet, bu ne biçim hukuk? Biz Türkiye Cumhuriyeti altında bir şeyler başarmak mecburiyetindeyiz. Hakkınızı helal edin, zamanınızı aldım kusura bakmayın. Başarılar diliyorum, arkanızdayız her zaman” dedi.

Dizide dün

Bir bakın. Bir resim çekin. Bir paylaşın

https://www.gebzeemek.com/haber/guncel/bir-bakin-bir-resim-cekin-bir-paylasin/4031.html

Dizide yarın

DGD-SEN Örgütlenme uzmanı Mustafa Erdem Bilgin ve Avukat Saruhan Efe Kadaifçi

Habere ait diğer görseller

Güncelleme: 26 Haziran 2026 07:30
BENZER HABERLER
X