Tekstilde takip önemli. Batmakta var, çıkmakta
22 Haziran 2026 15:35

GÖLE’DEN GEBZE’YE, MODA’DAN INTERSİVİN’E Tekstilde takip önemli. Batmakta var, çıkmakta

Hazır giyim işine Ardahan, Göle’de başlayıp Gebze ve İzmir’e taşıyan, Moda Giyim’i 2018’de Intersivin’e dönüştüren Talat Osmanoğulları, 45 yılı anlattı. “Tekstil çok dalgalı. Alırken dolar, satarken çaput. Batmakta var, çıkmakta” dedi

Aktan Uslu Tüm haberleri

45 yıl, dile kolay…

Gebze ve İzmir’de Moda Giyim ile 45 yıl önce başlayan tekstil iş kolunda üretim ve ticaret hayatını geçtiğimiz yıllarda İntersivin markasına dönüştürerek sürdüren Talat Osmanoğulları, yeni sezonu 09 Mayıs Cumartesi günü İntersivin’in Yeniçarşı’daki mağazasında 45’nci yıla özel kokteyl ile açtı.

Talat Osmanoğulları ile geride kalan 45 yılı, 45 yıl öncesinden anlattırarak konuştuk.

Osmanoğulları ticarete, hazır giyime, tekstil sektörüne ve sektörün risklerine, sürdürülebilirliğe, trende, düğün salonu yatırımına, okul kıyafetleri piyasasına, Moda Giyim’den Intersivin’e dönüşüme ve Intersivin'in anlamına, ikinci kuşağa, eğitim ve eğitime dair desteğine dair sorularımıza, samimi yanıtlar verdi:

 

  • Sizi ticarete, ticarette de hazır giyimi tercihe iten etken neydi?
  • Gençlik yıllarımdı. Kars merkezde, eğitim enstitüsünden bir arkadaşımla beraber gezerken, bir mağazaya gittik. Kış aylarıydı. O mağazanın tertibi, düzeni, mağaza sahibinin çok şık giyimini görünce o anda karar verdim. ‘Memurluktan ziyade ticareti seçeceğim ve hazır giyim alanında mağaza işine gireceğim’
  • Hiç memurluk yaptınız mı?
  • Çok kısa süreli, geçici olarak yaptım. O gün bir giyim mağazası işleticiliğinin bana daha uygun olacağını düşündüm.
  • O güne kadar, geleceğinize dair hedefiniz neydi?
  • Kars Endüstri Meslek Lisesi mezunuyum. Amcaoğlum metal, ben torna tesviye bölümümü bitirmiştik. Okula girerken ilk hayalimiz kolumuzda halk tabiriyle bir altın bilezik, meslek sahibi olmak vardı. Ama o gün o mağazayı görünce, fikrim değişti.
  • İlk mağazayı nerede açtınız?
  • Ben giyinmeyi seven tüketiciye yönelik, nezih bir ortamda ticareti tercih ettim. 1980 yılı itibarıyla Ardahan’ın Göle İlçesi’nde başladım ticarete. Çok kısa sürede 8 bin nüfusa hitap etmeye başladım. İlerleyen süreçte Göle’de ticaretin alanının sınırlı olmasından ötürü atılım yapmam gerektiğini düşündüm. Önce İstanbul'da toptan üzerine bir araştırma yaptım. Daha sonra tesadüfi bir ziyaret için Gebze'ye geldiğimde hareketli bir bölge, merkezi bir nokta olduğunu gördüm ve Gebze'yi tercih ettim. Gebze'yi tercih ederken de kendime göre kriterler yapmıştım. Şimdi bulunduğumuz yerde 35 metrekare mağazada başladık. Günümüzde mağazamız üç katlı, yaklaşık bin metrekare kapalı alana sahip.
  • Bu büyümenin hikâyesini anlatır mısınız?
  • Ticaret uzun vadeli; istikrar ve tüketici güvenine dayalı bir iş. Biz çok kısa sürede insanlara kendimizi tanıttık ve güven verdik,. Önce Türkiye genelinde belli markaların bayiliklerini yaptım. Daha sonra kendi üretimimizi yaparak, okul kıyafetleri alanında olsun, erkek giyimi üzerinde olsun tam bir konsept olarak hizmeti sürdürdük. Göle'deki mağazamızı da kapatıp İzmir'e taşıdık. Biraderlerim İzmir’de, ben Gebze'de devam ettim, koordineli bir şekilde çalışmaya başladık. Günümüzde, fason üretimle biri Gebze, biri Darıca, üçü İzmir’de olmak üzere beş mağazamız ile hizmeti ve ticaretimizi sürdürüyoruz. Geçen sene de İstanbul’un Güngören İlçesi’ne bağlı, tekstilin merkezi olarak bilinen semti Merter’de beş katlı bir mağaza açtık. Buradan yurt içi ve dışına toptan satış yapıyoruz.
  • Yıllarca Moda Giyim olarak faaliyet gösterip geçtiğimiz yıllarda İntersivin markasına dönüştünüz?
  • Moda Giyim veya Osmanoğulları isminin daha önce başkalarınca patentinin alınmasından ötürü, biz kullanamadık. Intersivin’de Inter, İtalya’nın bilinen futbol takımı İnter’i de çağrıştırmakla birlikte İngilizce tabirle, intertaninol kelimesinin kısaltılmışı, ‘uluslararası’nı ifade ediyor. Sivin de, Göle’deki köyümüz Filizli’nin eski, halk ağzındaki adı. Yolumuza son sekiz yıldır Intersivin adıyla devam ediyoruz.
  • 8 yıl öncesine kadar Moda Giyim, o günden bu yana Intersivin, okul kıyafetleri ile de çok özdeş bir marka?
  • Okul kıyafetlerinde de Gebze, Darıca, Çayırova ve Dilovası'ndaki okulların tamamına kendimiz ürettirip satışını yapıyoruz. Bu alandaki amacımız bölgedeki çocuklarımıza okul formaları üzerine kaliteli hizmeti ekonomik fiyatlarla vermek. Zamanında ilkokul formamızı giyen çocukların, günümüzde çocuklarını, torunlarını giydiriyoruz. Bu bizim için büyük bir gurur kaynağı.
  • Okul formaları işini firmanız ve refikleriniz, ihale ile mi alıyor?
  • Hayır, ihale değil. Okullar, okul aile birlikleri kendi formalarını belirliyor. Biz de hangi okulun forması neyse o riski üstlenerek gidip refiklerimizle birlikte teklifimizi veriyoruz. Talepte bulunan okulun gerek idaresi, gerekse okul aile birliği elbette bu süreçte kalite ve fiyata dair araştırmada bulunuyor. Bizim fiyatımızı uygun bulup kalitemize de güvendikleri sağ olsunlar, yıllardan beri büyük bir çoğunluk bizi tercih ediyor. Özetle, bizi bu insanlar büyüttü, biz de onlara layık olmaya çalışıyoruz. Ticaretin özü odur zaten: kalite, güven ve istikrar.
  • Fason üretim çalışıyorsunuz. Fabrika kurmayı, sanayici olup kendiniz üretmeyi düşündünüz mü hiç?
  • Hazır giyimde kendine ait bir fabrika veya üretim alanı açtığın zaman onun hem riskleri var hem finans boyutu daha farklı. Dolayısıyla fason üretim yaptırmak perakendeci mağazalar için özellikle,
  • daha avantajlı.
  • Risk dediniz de, sizin bu ticarete yöneldiğiniz yıllar Özal’lı yıllardı ve tekstil yatırımcının çok rağbet ettiği bir alandı, zamanla çoğu kapattı?
  • Tekstilde her dönem ciddi dalgalanmalar olur. Bir anda çok hızlı büyüyen oluyor, bir anda çabuk yok olan da. Bunun nedeni, piyasanın oynak oluşu. Tekstilde modayı ve fiyat aralığını çok iyi takip etmeniz lazım. Eğer modayı takip etmeden üretim yaparsanız sizi bir anda iflasa kadar götürür. Ama günün trendini, basic (Modası geçmeyen, abartısız, desensiz) ürünleri yakaladığınız zaman bir anda çıtanızı yükseltebilir de. Tekstil işi alırken, yaparken, yaptırırken fark etmez, hepsi dolar bazındadır. Ama satarken tabiri caizse, çaput. Onu eğer değerinde o gün satıyorsan çok güzel. Satamıyorsan, o yatırdığın dolarların hepsi çaputa dönüşüyor.
  • Bir nevi, borsa mı?
  • Borsa demeyelim de; inişli çıkışlıdır yani riskli bir iştir. Dışarıdan çok hoş gözükür. Aynı anda işini iyi takip edersen seni yükseltebilir de ama bir anda aşağılara da çekebilir.
  • Intersivin o trendi nasıl takip ediyor?
  • Hem teknoloji çağındayız hem de iyi araştırma yapıyoruz. Biraderlerimin biri tamamen üretimle ilgileniyor. Oğlumun biri piyasayı araştırıyor. Diğeri konsepti, trendi takipte.
  • Tercihiniz ne yönde genelde?
  • Bayan giyimde genelde hazır ürünleri tercih ediyoruz. Çok değişken olduğu için çok sayıda, farklı firmalarla çalışıyoruz. Onların yelpazesi farklı ve çok geniş, hepsinin farklı farklı stilistleri var. Günün ve mevsimin yılları, renkleri, konsepti neyi gerektiriyorsa onu biz de iyi takip etmeye çalışıyoruz.
  • Kadın erkek, 15-70 yaş arasına, yazlık kışlık, genç klasik giyim ağırlıklı çalışıyoruz. Çocukta okul forması, takım elbise ve sünnet kıyafetlerini bulunduruyoruz. Herhangi bir düğün veya özel gün alışverişi olduğunda baba oğul aynı takımı giyebilsin amacındayız.
  • Düğün salonu sektörüne de girdiniz?
  • Ticaret erbapları, farklı alanlara da yönelip yatırım yapabiliyor. Biz de farklı bir sektöre daha girmek istedik. 2019 yılında Arapçeşme Mahallesi'nde Intersivin Düğün Salonları’nı hizmete soktuk. O süreçte bid talihsizlik yaşadık. Üç katlı yerimizde üç çok güzel ve şık salonu Gebze’mize kazandıralım derken malum, pandemi sürecini yaşadık ve iki yıl, sektörümüzle birlikte aksadık. İmarlı ve iskanlı binada, mimari bir çizimle inşa etmiştik. Geniş, ferah, rahat, her türlü konfora sahip salonlarımızda düğün yapacak, evlenecek gençlerimize hizmet etmeyi günümüzde de sürdürmekten mutluluk duyuyoruz.
  • Başka sektörlere girmeyi de düşünüyor musunuz?
  • Şu an için yok. Zaten düğün salonu işine tamamen tesadüfi girmiştim. Birkaç arkadaşımın, ‘Buraya böyle bir ihtiyaç var" teşvikiyle gündeme geldi. Yarın ne olur kısmet, bilemeyiz. Şu an için kafamızda herhangi bir şey yok. Bazen insan kendine de zaman ayırmalı. Asıl hedefim bundan sonra biraz kendime zaman ayırmak. 65 yaşındayım. Fiilen 20 sene önce emekli oldum ama ticaret öyle bir şey ki sizi emekli etmiyor. Yani siz isteseniz de olamıyorsunuz, ancak kendinizi biraz geri plana çekiyorsunuz. Ben şu an onu yapıyorum.
  • Yolunuza, ikinci kuşakla devam ediyorsunuz?
  • Barış ve Boray’ın babasıyım. Oğullarım ve kızım bildiğim gelinlerimden üç torun sahibiyim. Ben kendimi biraz geri plana çektim. Çocuklarım mağazalarla ilgileniyor. Biz ailece çalışıyoruz, çalışmayı seviyoruz.
  • Çocuklar her zaman babalarının yolundan yürümeyebilir ama sizde, yürüyor. Sürdürülürlüğü de merkeze aldığımızda, avantaj diyebilir miyiz?
  • Çocuklarımda olsun, kardeşlerimde olsun benim şanslı olduğum taraf bu. Ailemizin büyüğüyüm. Benim onlardan beklediğim iki şey, onurlu yaşam ve dürüstlük idi. Bir babanın evlatlarına, kardeşlerine bırakabileceği en büyük miras da budur. O anlamda mutluyum ve kendimi şanslı hissediyorum. Çocuklarım da kardeşlerim de son derece çalışkan, dürüst ve işlerini severek yapan birileri. Ben çocuklarıma da kardeşlerime de, ‘Şu işi yapacaksın’ diye hiç telkinde de, baskıda da şey yapmadım. Tercihi kendilerine bıraktım. Ben bir tezgâh kurdum, yoluma devam ediyorum. Belli bir aşamaya getirdim, bundan sonrası onlara ait. İster devam ettirebilir, isterse daha büyütebilir, farklı sektöre girebilir ama şu an kardeşlerim de çocuklarım da işlerini seviyorlar. Yine koordineli bir şekilde çocuklarım, amcalarıyla beraber, işlerinin başında devam ediyorlar.
  • Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği gibi sivil toplum örgütlerinde, eğitim ve kültür alanında destekleriniz oluyor?
  • Eğitime destek sunmayı seven birisiyim. Bu ÇYDD üzerinden olsun, okul formaları üzerinden olsun eğitim gören çocuklarımıza kendi imkânlarımız doğrultusunda yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bunları severek yapıyorum. Sivil toplum kuruluşlarında hizmet etmeyi seviyorum. Uzun yıllar Kars, Ardahan, Iğdır Kültür Derneği'nde 7-8 yıl yönetim kurulu üyeliği yaptım. 2010 yılından sonra Marmara KAYSİAD (Kars, Ardahan, Iğdır İlleri İş Adamları Derneği)'ın kurucu yönetim kurulu üyeliğini yaptım. Şu anda da o derneğin onur kurulu üyesiyim, istişare heyetindeyim. İnsanlara hizmet etmeyi seviyorum, toplumla iç içe olmayı seviyorum. O da ayrı bir mutluluk veriyor. KAI içinde de, KAISİAD içinde de aynı konuda çok ısrarcı oldum. Her kademeden yönetici ve üye arkadaşlarımızın da desteğiyle burs olayını devam ettirdik. Yüzlerce öğrenciye KAISİAD aracılığıyla burs verdik. Bu bizi mutlu ediyor tabii. SİAD’lar amacı doğrultusunda iş yaptığı zaman topluma faydalı olur.
  • İlaveten…
  • Biz insanları, insanlara hizmet etmeyi seviyoruz. Ben ticarette de, aktif siyaset yaptığım yıllarda siyasette de hiçbir zaman için insan ayrımına girmedim. Doğrulardan yana olmaya çalıştım. Ortak akılla hareket etmeyi seviyorum. Ülkemize, bölgemize faydalı olabilmek adına, insanlara dokunabilmek adına üzerimize düşen ne varsa seve seve yapmaya çalışıyoruz.

https://www.intersivin.com.tr

Güncelleme: 22 Haziran 2026 15:39
BENZER HABERLER
X