2024 KPSS PUANLARI DEĞERLENDİRİLMELİ Kamuya en az 1000 gıda mühendisi alınmalı
GIDAMO Kocaeli Şubesi, KPSS’ye 2.5 ay kala uyardı. Gıda mühendislerinin emeklerinin karşılığı olarak 2024 KPSS puanlarının değerlendirilmesi, toplumun sağlıklı gıda tüketmesi için Bakanlığa en az 1000 gıda mühendisi alınması istendi
Sema Olkun Kopal başkanlığındaki TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Kocaeli Şubesi, 2026 KPSS’ye 2.5 ay kala, uyardı. “Kamuda gıda mühendisi halkımızın hakkıdır” başlığı ile yapılan açıklamada özetle; gıda mühendislerinin emek ve umutlarının karşılığı olarak 2024 KPSS puanlarının değerlendirilmesi, toplumun sağlıklı gıda tüketmesi için Bakanlığa en az 1000 gıda mühendisi alınması istendi. Yazılı açıklamada şu görüşlere yer verildi:
“6 Eylül 2026 günü Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)yapılacak ve sonrasında da ilgili kurumlar tarafından kamuda istihdam edilecek gıda mühendisi sayısı da açıklanacaktır. Bilindiği gibi kamuda istihdama esas olan KPSS; 2 yılda bir yapılmakta ve son yapılan sınav sonucunun açıklanmasıyla bir önceki sınavda alınan puan ve sıralamanın geçerliliği kalmamaktadır. Bu durumda 06 Eylül 2026 günü yapılacak olan KPSS 2026 sınavı sonrası 2024 yılında büyük emeklerle hazırlanılarak girilmiş olan 2024 KPSS sınavından alınan puanlar geçersiz olacaktır.
Binlerce gıda mühendisinin girmiş olduğu 2024 yılı KPSS’de alınan puanla bugüne kadar geçen iki yılda kamuya atanan gıda mühendisi sayısı sadece 34’tür. Kamu kurumları arasında en önemli görevi gıda güvenliğinin sağlanması olan Tarım ve Orman Bakanlığına geçen iki yılda sadece yedi gıda mühendisinin alınmış olduğu gerçeği bizleri ülkemizin gıda güvenliği ile ilgili geleceğine dair derinden endişelendirmektedir.
Çünkü, ülkemizde güvenli gıdaya ulaşmak her zamankinden daha zorlaşmıştır. Gıda kaynaklı zehirlenmeler ve gıdalarda taklit-tağşişler günlük olaylar haline gelmiştir. Her geçen yıl artarak devam etmektedir. İşte böyle bir ortamda gıda güvenliğinin güvencesi olan gıda mühendislerinin kamuda ve özel sektörde daha fazla sayıda istihdam edilmesine, görevlerini sadece vicdanlarına ve yasalara dayanarak yapmalarına çok daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır.
Tarım ve Orman Bakanlığı`nın 2025 Faaliyet Raporu`na göre; Bakanlık bünyesinde yaklaşık 8 bin 500 kontrol görevlisi bulunmaktadır. Bunların da tamamı aktif olarak sahada görev yapmamaktadır. Bu nedenle gıda mühendisi kadrosunda olan ve unvanları gereği sadece gıda denetim işinde çalışan meslektaşlarımızın sayısı yetersiz kalmaktadır.
Ayrıca Tarım ve Orman Bakanlığında gıda işletmelerinde denetim görevini yürüten gıda kontrol görevlilerinin sadece yüzde 25’ini gıda mühendisleri oluşturmaktadır. Bakanlık bünyesinde gıda denetçiliğine uygun olmayan farklı meslek gruplarındaki çalışanlara bir haftalık eğitimle gıda kontrol görevlisi unvanı verilmektedir. Oysa ki gıda denetimlerinin önemi düşünüldüğünde, gıda işletmelerinin resmi kontrollerinin özellikle gıda mühendisleri tarafından yapılması ve Tarım ve Orman Bakanlığı başta olmak üzere ilgili tüm kamu kurumlarında gıda mühendisi istihdamının artırılması gerekmektedir.
Meslektaşlarımızın emek ve umutlarının karşılığı olan 2024 KPSS puanlarının değerlendirilmesi gerekir. Bunun yanı sıra ülkemizde gıda üretim, depolama, lojistik ve satış alanlarında resmi kontrollerin yeterli sayıda ve etkili bir şekilde yerine getirilmesi için mevcut verilere dayalı olarak en az 1.000 gıda mühendisi kadrosu için bir an önce alım ilanına çıkılmasını talep ediyoruz. Açıklanacak kadroların takipçisi olmaya ve ülkemizde gıda güvenliğinin sağlanması için tüm gerekenleri dile getirmeye devam edeceğiz.”
GEBZE’YE YENİ TEMSİLCİ KONGRE SONRASI
Öte yandan ilimizde yakın zamana kadar Gebze merkezli Kocaeli Temsilciliği olarak faaliyet gösteren Gıda Mühendisleri Odası’nda temsilcilik bir süre önce şube statüsü edinmişti. Bu kapsamda şube merkezi, Kocaeli’nin merkez ilçesi İzmit’te yer alacak. Temmuz ayında gerçekleşecek kongre sonrası Gebze Temsilciliği’ne atama yapılacak.