BENCE BELEDİYELER, BU İŞİ BIRAKMALI Tuzla’da güneşe karşı “radyo”dan maç dinledik
**
Nazik eşimin ısrarlı tavsiyesi üzerine bu sabah ki Türkiye – Avustralya, Dünya Kupası grup birinci maçı için Tuzla’da aldık soluğu…
Aslında pişman değilim… Gebze'ye göç ettiğimiz 1982'den beri neredeyse, zaman zaman ve ekseri, Tuzlacıyız biz. Severiz Tuzla’yı.. Sahili falan filan…Bu pazar da maça niyet, sahile kısmet olmuş oldu.
Bir de benim asıl maksadım ola ki Eren Ali başkana bir şekilde denk gelirsem, Çayırova’yı da zaman zaman olumsuz etkileyen Deri OSB kaynaklı koku ile bazen sahilde de, özellikle doğu tarafında baskın olan kokuya karşı ne yapıp edildiği olacaktı…
Belediyeyi iki kaynaktan denedim, olmadı idi. Bir de geçenlerde Kardelen’deki bir akraba düğününde, yan salondaki düğüne denk geldiydi. O zaman da denediydim. Gitmişti.
Belediye Başkanı Eren Ali Bingöl’ün instagramdaki paylaşımlarına gelen yorumlara göz attım.
Canlı yayına dair ilk alanda…
İTÜ Denizcilik Fakültesinin yanındaki alanda “Yoktu” demeyim “Ben göremedim” deyim ama fotoğrafların arşiv olduğuna dair yorumlar da var idi paylaşımlarında.
Alan, akşamcılardan ötürü kirliydi. Tamam, bu bir yurttaş bilinçsizliği ama öngörülmeliydi.
Yine yurttaş bilinçsizliğidir ama o alanda sigara yasağına dair anons, geç yapıldı.
Vatandaşa, güneşe karşı yayın izletildi. Alan zaten öyle bir yayına müsait değildi. Birçok kişi, birçok bir başkasından ötürü de izleyemedi.
Simittir, poğaçadır, çaydır.. İkram. Bence kaynak israfı. Alan var alamayan var. Kaldı ki millet (Belki bir iki istisna hariç) bedava çaya simide değil maçı izlemeye geliyor.
İzdiham olunca ikinci ekranın, sahildeki meydana kurulduğu anonsu yapıldı ve ikinci devre için insanlar yönlendirildi. Orada da ses varmış, görüntü yokmuş. Yani her iki alanda da televizyon yayını, radyo yayınına dönüştü. İkinci alanda, tamamen dönüşmüş.
“Dev ekran” falan dendi. “Dev ekran” o ise..
Tuzla’da Belediye Başkanı Avukat Eren Ali Bingöl maçın ardından bol fotoğraflı paylaşımda bulundu ve, “Tuzla’da milli maç heyecanını, komşularımızla birlikte tek yürek yaşadık. Muhteşem birliğimiz gurur vericiydi. Beklentimizin üzerindeki katılım nedeniyle alanda yaşanan bazı aksaklıkların farkındayız. İlginizi ve geri bildirimlerinizi dikkate alarak, sonraki maçlar için gerekli düzenlemeleri hızla hayata geçireceğiz” görüşlerine yer verdi.
İlgili paylaşımın altında tek tük olumlu yorumlar da var. Diğerleri, ekseri şöyle:
Hidayet Hasanoğlu
Utancınızdan maç izlenilen alana dahi gelememişsiniz, yazık ettiniz Tuzla’ya. Her seferinde sınıfta kalıp ders almamak size mahsuptur. Ekran yetersiz, ses sistemi yok, güneş gözleri kör etti, sandalyeler geç geldi. ‘İkinci ekran açıldı’ denildi yayın bağlanılamamış. Yani kısacası evde otursak daha iyiydi
Selçuk
Eski foto yoktunuz ????????????. Gelmeyi de düşünmüyorsunuz, bence organizasyon çok kötü.
Selçuk’a yanıt Bora’dan
Seni bulup, ‘Ben geldim mi’ deseydi, ne tuhaf insanlarsınız
Hakan Bsgl
Berbat bir organizasyon. Bir haftadır dev ekran diye reklam yaptınız, vatandaşı telefonlara mahkûm ettiniz.
Emirhan Karakurt
Güneşi hesap edemeyen yetkiliye selamlarımı iletiyorum :)
Merlin Prince
Berbat bir organizasyon. Başkanvekilin bol bol selfie çekti. Rezil olduk, bir maç keyfi yaşayamadık başkan. Yurt dısından dönde Tuzla’ya sahip çık, vekille bilmemneyle bu iş olmaz
Ercan Dur
Organizasyonda çok fazla eksik vardı. Eksiklerin giderilmesi dileğiyle, bir dahaki maça.
Özdemir Drs
Koskoca sahil tören alanı varken vatandaşı küçücük bir bölgede bırakmak dahice bir fikir, yazık
Kenan Ömer Mustu
Tuzla halkına böyle bir organizasyon rezilliği için, ‘teşekkür ederiz’. 22 yıl sonra ülkede Dünya Kupası maçına tek bir ekrana izlemeye mahkûm ettiniz, tebrikler
Hüseyin Kızıltaş
Maalesef sınıfta kaldınız, iki ekran için halkı tören alanına davet ettiniz. Sağ olsun beceriksiz elamanlar sayesinde maçı izlemeden geri döndük. Madem ekran yoktu, halkı niye oraya davet ettiniz. Bu ekranlar niye daha önce tamir edilmedi. Sizin namınıza çok üzüldüm
Eren Ünsal
Organizasyon sıfırdı başkan. Bu kadar kalabalığa bu olmadı, ikinci ekran açıldı anonsu yapıldı. Orada da görüntü yok ses vardı, ekibiniz sınıfta kaldı
MUSMUTLU
20 gündür yurt dışında olduğunuzun haberleri var her yerde, doğru mu? Organizasyona gelince; maçın ilk devresinin arasında “sahil alanına gidin orda da ekran kurduk” diye anons edildi. Bebek, çocuk, herkes koştur koştur oraya yürüdük. Ses vardı görüntü yoktu. Maçı izleyemedik. Telefondan izleyip, sesi alanda duyduk.
Sidar Karanoğlu
Sabah 7'de olan maç için ekranı güneşin doğduğu tarafa koyan görevliye özel teşekkürler. Sayesinde herkes güneşe selam durarak izledi maçı.
Salon Cüneyt Keleş
Güneşin yönünü hesap edemeyecek kadar beceriksiz bi organizasyon
Tuzlalı kaptan
Meydanda gerçekten gören oldu mu?
İlgili maç yayını, Gebze Bölgesindeki dört ilçede de yapıldı. Çayırova’daki yayında, ekranın çok küçük olduğuna dair şikayetler hâkimdi.
Belediyelerin bu tür yayınları sonrası şikâyetlerin de aslında ardı arkası kesilmiyor. Bugünkü etkinliğe dair bölgemizdeki her dört belediyenin basın yayın birimlerince basına ve “basına” servis edilecek, “güllük gülistanlık” haber çalışmaları da gerçeği yansıtmayacak.
Kaldı ki bir belediyenin, bu tür etkinlikte, yurttaşın tamamının takdirini alması mümkün değil.
Sözün özü…
Ne bu tür yayınlara müsait alanlarımız var.
Ne de belediyelerde bu tür organizasyonların üstesinden gelebilecek yetenekte, kadrolar.
Bence yapılmaması, yapılmasından iyidir..
Gebze Emek objektifinden foto galeri…
https://www.facebook.com/photo?fbid=122264186666173167&set=pcb.122264186786173167
Tuzla Belediyesi objektifinden foto galeriler ve halkımızın yorumları
https://www.instagram.com/p/DZjvGspDLZ7/?img_index=4&igsh=djN0MHhtam44Yjl2
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10164613356604339&set=pcb.10164613357884339
YAZARIN DİĞER YAZILARI
- İşçinin işi Allah’a kaldıysa sendika niye var 22 Haziran 2026 Pazartesi
- Ali Osman Akat’a yılın eni ödülü ne zaman? 18 Haziran 2026 Perşembe
- PG’de çözüm boykot ve grevi topluma yaymakta 16 Haziran 2026 Salı
- Zabıta kamyoneti ile gücün "adaleti" 11 Haziran 2026 Perşembe
- Tarhan konuştu: Partiye bi’şi olmasın 04 Haziran 2026 Perşembe
- CHP Pinokyo ise toplu taşımada patron kim 26 Mayıs 2026 Salı
- Hani rüşvet alan da veren de mel’un idi 21 Mayıs 2026 Perşembe
- Özkoç’tan Emeklilikle Mücadele Derneği’ne ziyaret 11 Mayıs 2026 Pazartesi
- Nedir ülkücü hareketin CCC plakalılardan çektiği 01 Mayıs 2026 Cuma
- Millet Bahçesi’nde üç yanlış bir doğru 27 Nisan 2026 Pazartesi